Tiedote – 21.11.2018Mestar aloittaa Kasinon jätevesipumppaamon saneeraustyöt vk 47 aikanaLue lisää

Mestar rakentaa päävesijohdon välille Volttikatu-Iloharjunkatu

Mestar on aloittanut päävesijohdon rakentamisen Volttikadun ja Iloharjunkadun välille. Työ on osa Kuopion Veden rakennuttamaa vesijohtoa välillä Viestikatu – Volttikatu, josta nyt rakennettava osuus on 500 metriä pitkä. Vesijohto rakennetaan Savilahdentien ali porattuun suojaputkeen ja työt ovat käynnissä tien molemmin puolin. Työmaa-aikainen liittymä on rakennettu Savilahdentien ja Volttikadun risteyksen kohdalle, minkä vuoksi työmaan kohdalla on 30 km/h nopeusrajoitus.

Vesijohto rakennetaan katsastuskonttorin ja junaradan välistä kohti Iloharjunkatua. Työt tapahtuvat pääsääntöisesti viheralueilla, mutta Prisman kohdalla kaivanto tulee osittain ajoradalle. Tämän vuoksi joudumme rajoittamaan Prisman takapuolella liikkumista henkilöautoilla. Rajoitukset osoitetaan liikennemerkein. Töiden eteneminen Iloharjunkadulle tulee aiheuttamaan myös muutoksia liikennöintiin.

Työt pyritään saamaan valmiiksi pääosin vuoden 2018 loppuun mennessä, viimeistelyt jäävät ensi kevääseen.